Jak zrobić widoczną i dobrze ocenianą witrynę sklepową?
Każdy przedsiębiorca wie, jak ważna jest reklama. Jednak reklamowanie usług czy produktów poprzez ulotki nie zawsze wystarczy. Warto także pamiętać, jak ważne jest przygotowanie odpowiedniej witryny sklepowej, gdyż właśnie dzięki niej można zainteresować klientów i przyciągnąć ich uwagę. W dzisiejszym poradniku doradzimy Wam, jak zrobić widoczną i dobrze ocenianą witrynę sklepową?
Co warto wiedzieć na temat ekspozycji towaru?
Przygotowując witrynę sklepu, warto mieć jakiś koncept. Należy przygotować odpowiednią tematykę. W tym przypadku musicie wiedzieć, że jedna witryna nie będzie Wam służyć przez cały rok. Powinna być ona zgodna z aktualnymi trendami bądź porą roku. Wszystko zależy od tego, jaką działalność prowadzicie. Odpowiednio przygotowana witryna przyciąga uwagę, a przy tym sprawia, iż więcej klientów będzie zainteresowanych określonym zakupem. Według przeprowadzonych badań odpowiednia ekspozycja może zwiększyć sprzedaż nawet o 30%. Zasady ekspozycji towaru powinny sprawiać, iż klient będzie zaciekawiony produktem od razu, gdy go zobaczy. Ekspozycję towaru z definicji można określić jako ułożenie produktów według zasady, która spowoduje, iż klient poczuje satysfakcję z wykonania zakupu. Merchandising ma wpływać na decyzję o zakupach czy skorzystanie z danej oferty.
Wybór materiału ma znaczenie
Każdy wie, że reklama jest dźwignią handlu. Jednak obecnie klienci są coraz bardziej wymagający i rzeczywiście, aby zainteresować ich ofertą trzeba naprawdę się starać. Skoro już wiecie co nieco na temat samej ekspozycji towaru, to czas dowiedzieć się, jaki materiał sprawdzi się do wykonania szyldu reklamowego, który także powinien znaleźć się na wystawie. I tutaj doskonale sprawdzi się poliwęglan lity na wymiar, który jest formowany za pomocą technologii wtryskiwania, następnie wytłacza się go w wysokiej temperaturze. Dzięki temu zyskuje niezwykłą odporność na uszkodzenia mechaniczne. Jest 300 razy odporniejszy na uderzenia niż szkło. Warto też zauważyć, że jest odporny na bardzo wysoką, ale i bardzo niską temperaturę. Można go określić również materiałem bardzo bezpiecznym, gdyż cechuje go znacznie mniejsza palność niż innych tworzyw sztucznych. Na poliwęglanie możecie wykonać ciekawe reklamy, które rzeczywiście zainteresują klienta. Ale z poliwęglanu litego na wymiar możecie również wykonać reklamy świetlne, które warto umieścić nad witryną.
Ekspozycja dobrana do pory roku
Prowadząc sklep czy firmę trzeba pamiętać o zmienianiu ekspozycji. Tylko w ten sposób będziecie w stanie dotrzeć do nowych klientów. Na pewno jedna ekspozycja nie może Wam służyć dłużej niż pół roku. Niemniej warto zmieniać ją wraz z porą roku. W ten prosty sposób rzeczywiście sprawicie, iż osoby, które jeszcze nie znają Waszego sklepu czy usług być może będą zaciekawione. Dodatkowo musicie też pamiętać, że reklama wiosenna różni się od tej letniej czy zimowej. Otóż wiosną należy stawiać na jasne kolory. Latem warto utrzymać klimat wakacyjny. Z kolei jesienią i zimą wiele osób interesuje już powoli klimat świąt i właśnie ekspozycja może powoli do niego nawiązywać. Wbrew pozorom tematyka świąt może znaleźć się w witrynie już w październiku albo na początku listopada. Święta kojarzą się z czasem promocji, dlatego postawienie na taką ekspozycję wcześniej może spowodować większe zainteresowanie, a tym samym większe zyski.
Czy warto zlecić wykonanie ekspozycji profesjonalistom?
Każdy przedsiębiorca chce trafić do jak największej ilości klientów. Jednak prawda jest taka, że nie można przygotować ekspozycji, która będzie interesowała wszystkich. Zawsze musi być określona grupa docelowa, do której kieruje się ofertę. Oczywiście wykonując witrynę, trzeba kierować się aktualnymi trendami, ale też zaoferować coś zaskakującego swoim potencjalnym klientom. Oferta musi być inna niż wszystkie. Na pewno więc bardzo ważny jest pomysł, a nie zawsze pomysły przychodzą do głowy. Można więc zastanowić się, czy przypadkiem nie lepiej skorzystać z usług profesjonalnych firm, które zajmują się wykonaniem takich ekspozycji. Oczywiście trzeba liczyć się z tym, że jest to pewna inwestycja i często nietania. Dlatego też wszystko zależy od budżetu, jakim dysponujecie.